2010


Har lite svårt för att skriva såna här "flashbacks", speciellt ett helt år tillbaka! Men ska ändå försöka summera allt så gott jag kan..

Januari:
Minns inte så värst mycket av den månaden. Blev några roliga slalomresor hit och dit, umgänge med klasskompisar och vänner och vart tillsammans med en pojke som gjort stor skillnad i mitt liv, även om vi är näst intill så olika som det går att bli..

Februari:
Inte precis den bästa månaden av 2010. Blev inlagd på sjukhus för en blindtarmsborttagningsoperation. Jobbiga dagar. Hade fruktansvärt ont och kändes oerhört ensamt att ligga ensam på nätterna.

Mars:
Salomresan till Sälen med fantastiskt trevliga människor gjorde nog hela månaden + att jag fyllde 16!
Hade nog nått nationellt prov också om jag inte minns fel.

April:
Tuff period. Nationella proven drog igång på riktigt och jag var nervös och hade ångest över det.
Blev en riktigt känslomässigt och psykiskt jobbig dag före påsklovet också där det slutade med att pojken och jag tog en paus.

Maj:
På något underligt vis kunde jag och pojken inte hålla oss borta från varandra så någon gång i början av maj blev vi tillsammans igen. Det var bra i några veckor men sedan började det krångla ihop sig igen och vi blev ovänner.

Juni:
Mycket hände under denna månad, var bla sista dagarna med klassen. Min klass som jag spenderat tid tillsammans med i 9 år. Hade två klassdagar då vi sov över i klassrummet, spelade musik, gick spökvandringar, kollade på massa skräckfilmer och hade det allmänt roligt. Fick även dit två sumobrottarrdäkter som vi använde flitigt under dag 2.
Sen kom även själva avslutningsmiddagen som var helt fantastisk och på morgonen efter var det skolavslutning. Många tårar fälldes men även massor av skratt. Fruktansvärt svårt och jobbigt att skiljas från alla men det var ändå en stor lättnad att äntligen ha gå ur grundskolan! Blev även tillsammans med pojken igen samma dag.

Juli:
Vännerna stod överst på listan. Umgicks och hade galet roligt men det roliga slutade med att pojken och jag gjorde slut igen. Alldeles för mycket var redan förstört i vårt förhållande så vi bestämde oss för att det fick bli slutet.
Flyttade även från lägenheten med mamma och syster och flyttade in hos låtsaspappa i Öskevik.

Augusti:
Bussåkande, skola, bussåkande, äta, sova. Så såg mina dagar ut (och gör fortfarande). Skolan i Örebro hade alltså börjat. Lärde känna många nya roliga vänner.

September:
Skolan började dra igång på riktigt. Prov- och läxläsning hamnade med i dagsrutinerna och jag var ofta trött.

Oktober:
Hela månaden flöt på som vanligt och ingenting speciellt hände förutom dagsrutinerna.

November:
Första riktiga snön kom!

December:
Väldigt chill månad som inte har bjudit på så jättemycket förutom ett efterlängtat jullov och decembers höjdpunkt.
Julen.
Fick en massa fina presenter och hade det underbart mysigt med familj och släkt. Fina dagar.
Pappa fyllde även år. (40!!) Den dagen började dock inte så bra pga en person.


Så, idag är det den 31 och om ca 7,5 timmar är det 2011
. Helt galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0