dag 01 - om mig


Jag heter Emma Elisabeth Törnkvist och är född den 13 mars 1994 på Karlskoga BB - alltså 16 år. Jag beskrivs ofta som en glad, positiv och fantasifull tjej men jag har även en riktigt kort stubin så jag kan bli riktigt förbannad på småsaker.
Jag kan dock även klassas som en mindre datanörd. Nästan hela mitt liv kretsar runt datorn och främst bloggen, och några dagar utan dator gör mig halvt galen. Är även en perfektionist, allt jag gör måste nästintill vara perfekt, dålig ovana kanske.
På tal om dålig ovana; jag är en hopplös extrem nagelbitare. Min längsta nagel är strax över 5mm. Mhm.

Mitt absolut främsta intresse är slalom. Det finns inget härligare än att susa nerför en perfekt pistad backe under en klarblå himmel. Känslan av att klara av en perfekt carvingsväng eller att hoppa i det där hoppet som man länge gruvat sig över är helt otrolig. Vilken adrenalinkick!
Andra stora intressen är fotografering och målning. Att få en bra bild på en fantastisk vy eller person och sedan få cred för den gör mig så otroligt peppad till att fortsätta. Samma sak gäller målningen. Helst ritar jag tatueringsmotiv, och just inom det ämnet får jag lite snålskjuts mot crediten eftersom motiven jag ritar kan hamna på någons kropp, och det är så tufft roligt att det inte finns ord till det. 

Jag har även för några månader sedan påbörjat en utbildning som målare på Tullängsskolan i Örebro. Busspendlingen håller på att ta knäcken på mig, men annars är det perfekt! Überschyssta klasskompisar, awesome lärare och faktiskt inte så mycket prov och läxor som jag trott att gymnasiet skulle ge.
Skulle dock även vilja prova på ett yrke som tatuerare!




Ett utav skisserna till en tatuering jag ritat upp. Denna är en buddha på en lotusblomma som mitt farbrors ex ville ha.


Och så en av mina favoritbilder som jag fotat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0