blixten slog ner i huset igår!

Igår när vi kom hem bröt ett sjuhelvetes åskoväder in precis ovanför oss, blixtrade igenomsnitt flera ggr var trejde sekund och mullrade nästan hela tiden. Jag låg på golvet uppe i mitt rum och målade på målningen då jag ställde mig vid fönstret och skulle kolla på blixtrar då en blixt helt plötsligt slog ner någonstans väldigt, väldigt nära och det blev vitt överallt.
Det var inte långt ifrån att jag svimmade utav smärtan i öronen av den kraftiga smällen, men jag vinglade iallafall ner till mamma, peter och bumbi som satt i köket och frågade vad i helvete som hände och när regnet och den värsta åskan avtagit gick vi ut och kollade och såg att minst 10 takpannor ute på nocken hade slagits sönder utav blixten samt att det blivit bränt på två ställen på väggen.




Gick inte upp något mer till mitt rum igår kväll så imorrse när jag jag gick dit låg ett eluttag som skjutits över hela rummet samt plast- och tapetbitar över hela golvet.
Nu, flera timmar efteråt, är jag fortfarande alldeles skakis efter chocken och har fortfarande ont i öronen efter smällen.

Men det värsta av allt var nog att vi inte hade någon ström i huset imorrse. Ingen ström = ingen plattång.........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har ju kunnat gått till pannrummet, för där fanns det ström / Peter

2011-06-08 @ 20:42:40
Postat av: a n n a

sv; En kompis på skolan (Henric) tog den haha ;D det är Peppet på karro som spårade..



piltar = elever på karro

grisar = elever på risbergska

2011-06-08 @ 22:29:41
URL: http://aannaaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0