direkt från huvudet

Jag har alltid varit en extremt lat person och vill helst bara ligga i en soffa framför TVn eller en film istället för att gå ut och springa eller gå men ändå är jag livrädd för att gå upp i vikt mer än vad jag väger nu (55-58) men hursomhelst ska jag gå ut och gå nu i månskenet med pappa och ge min kroopp&själ&huvud lite friskt luft som för stunden får mig att tro att jag har världens snyggaste vältränaste (?) kropp. Apråpå det ligger Alfons och snarkar i vedkorgen och när han inte gör det sitter han mitt på köksgolvet och leker snubbelfälla eller skriker efter mat och apråpå det har jag skurit mig i pekfingertoppen när jag skulle byta blad i brytbladskniven så jag sprang runt på ICA's lager på jakt efter någon ur personalen som kunde ge mig ett stort plåster och lite papper. Apråpå det har jag kladdat med grått tråkigt spackel och printscreenat min iphoneskärm just det klockslaget 07:19 då jag för gott slutade bita på naglarna och apråpå det har jag fortfarande sjukt ont i pekfingertoppen så jag skriver bara på tangenterna med 9 fingrar istället för 10. Klockan 9 har jag även bestämt mig för att ligga i sängen och klockan 10 ska jag ha somnat. Ibland är det rätt skönt att leka pensionär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0