drivingpractice of my life

Har nyss gjort mitt livs hittills värsta övningskörning. Farbror Jörgen ringde och bad oss köra ner till Hfs med en film han glömt lämna tillbaka, så jag fick då övningsköra ner. I hans bil. Från oss - ner till Hällefors - genom Hällefors - till lilla ICA - från lilla ICA - genom Hällefors - hem.
Jag är inte så speciellt haj på dragläge än och man kan ju lugnt påstå att Hällefors inte direkt är platt, så jag undviker helst platser där man måste stanna för att sedan åka iväg från en uppförsbacke. Det är hemskt. Att göra bort sig bland trafik eller folk ö.h.t. är nog en utav de värsta grejerna som finns och vad fasen händer ifall jag rullar baklänges in i en bil!? Oh crap, it's scares (sorry tattoo) the hell out of me. Ändå tvingade pappa mig att göra det och jag satt med gråten i halsen från det att vi åkt halvvägs ner, och när vi väl (välbehållna!) kom hem hade jag en puls på minst 216 och ben som skakade likt spagetti. 

Hursomhelst kan jag väl iallafall få skylla på att bilen var rapp så inåthelvete? Eller att kopplingen var hur trög som helst? Eller att växlarna vägrade hoppa i? (okej, jag kanske rörde om som en soppslev bland växlarna men let's do what we can to keep it a secret). Kan iallafall skylla på att detta var max 5-6-7 gången jag kört en bil, so shut up :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0