nightmares duh..

Jag ser mig själv stå nere i hagen, omringad utav taggtråd, stora rullar av sylvass taggtråd. Bredvid mig står min farmor och syster som statyer, orörliga. Plötsligt kommer familjens ena ponny springandes rakt in i taggtråden som obarmhärtigt sliter upp skinn och kött från ponnyns ben och jag kan inget göra. Jag skriker, bönar och ber att det ska sluta men ingen hör mig, ingen ser vad som händer precis framför ögonen på mig och jag är själv lika orörlig som statyerna bredvid mig. Men så komer en till person med i bilden, en lång man som skrattar högljutt och skadeglätt åt den stackars ponnyn med sönderslitna ben som nu även fått sin vänstra hov bortsliten. Ändå fortsätter den att springa återkommande in i taggtråden och jag kan fortfarande inget göra.

Det här är en utav de mardrömmar jag har drömt inatt och efter varje gång jag vaknat har jag blivit allt mer vettskrämd och kallsvettig. Jag har inte en aning om vart alla dessa mardrömmar kommer ifrån och varför de kommer i perioder varje natt i flera dagar i streck. Det enda jag vet är att jag vill att det ska sluta, för sånt här tar knäcken på mig. Bilden på Poppis (ponnyn) har suttit som slickad runt näthinnan hela dagen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0