boom

Dagen med sjukaste underbaraste vädret spenderades först några timmar i skolan innan vi styrde stegen mot engelska trädgården vid karlslunds herrgård för att överraska låtsasmamma beatrice som fyller år idag, grattis! Hade ordnat foliepaket med diverse smaskigheter som vi grillade och jordgubbar och grädde som efterrätt - underbart gott! Efteråt gick vi på bäversafari (hehe, sånt här som vi bönder från hällefors gör) och såg fyra stycken vid ån där! Fränt. Det var så underbart fint där inne i skogen också, blev helt mållös vilket natur, och vilja vyer! Tappar andan och blir nästan grinfärdig är jag ser så vackra ställen, haha..

Påväg hem till mamma igen brakade världens åskväder ut, blixtar hur ofta som helst och dunder som fick glasrutorna på bilen att tillochmed skaka. Är så maffigt med åska, har dock sjuk respekt för den. Något som alltid har hänt sen jag var var liten (typ så länge som jag kan minnas) är att jag får sjukt ont i magen varje gång det åskar. Vet inte om det är för att jag blir orolig eller nått. Skräckblandad förtjusning?




Från bäversafarin. Svårt att få fram hur det verkligen såg ut i kassa iphonebilder, men ni förstår ju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0